הילד שהיינו אז, מעצב אותנו היום

הילדות היא התקופה בה למדנו כיצד להיות בקשר עם אחרים ולקבל אהבה ואישורים. ספגנו את תבניות האם והאב ועיצבנו את אמונותינו ביחס לעצמנו, לחיים ולאנשים שסביבנו. זו הסיבה שלגדול בבית עם הורים זועמים, מזניחים, אובססיביים, או שאינם זמינים רגשית, מביא אותנו בבגרותנו לנסות למלא את חוסרי הילדות בכל דרך אפשרית. הילד שהיינו אז, מעצב אותנו היום. יתכן שאנו חיים בגוף של מבוגר, אך אנו נושאים את כל מה שקרה לנו בתוכנו, בתוך הגוף, ברגשותינו. העבר נמצא שם ואם איננו מבררים אותו, אנו משחזרים אותו.
.

אנו עשויים למגנט מערכות יחסים עם אנשים שמזכירים לנו את הורינו, בתקווה שנרוויח את האושר המיוחל. אנו עשויים להתמכר לאוכל, לאלכוהול או לקניות, כדי לשכך את הכאב שבפנים. אנו עשויים להפוך לאובססיביים לפרסום, ליופי, או לכסף, כדי להרגיש טוב יותר באמצעות אישורים חיצוניים. אנו בורחים ממתחים וחרדה ומפחדים לעצור, מפני שכשניסינו זאת בעבר, ללא הדרכה בריאה ומרחב מכיל ותומך, נותרנו רק עם הכאב.
.

מסיבה זו בסדנת המאסטרים אנו תמיד חוזרים לילדות. למפגש עם הילדים הפנימיים, שעד היום מושכים לנו בחוטים ומעצבים את הדרך בה אנו חווים את המציאות ואותה יוצרים. אנו פוגשים את אותם הרגשות שלא הורשינו להביע, להראות או לחוות, אך בסדנה אנו מקבלים הזדמנות לחוות אותם בפרספקטיבה שונה ובאופן ער ומודע.
.

היכולת להתבונן בילד הפנימי מהצד, מבלי להזדהות איתו או לפעלו דרכו, ופשוט להיות כאן בשבילו, היא מתנה גדולה. הביטוי שלנו ביום יום במערכות היחסים עם עצמנו ועם אחרים, נחשף במדויק גם במיקרוקוסמוס של הקבוצה, ומאפשר לראשונה להרפות מההזדהות, מהאמונות והתפיסות, ולהתחבר למשהו הרבה יותר אותנטי ובריא. מעבר לחיבור החדש, גם השריר שעושה את התנועה הזאת לאורך הסדנה, הופך גמיש יותר ומאפשר להרפות מהאחיזה בחלקי אישיות אחרים שרכשנו בחיים והיום אינם בריאים.

 

.

מנקודה זו מתחילה העבודה עם מה שאינו סגור עם ההורים. העניינים עם אבא הם בדרך כלל סביב סמכות, נטישה פיסית או רגשית. חלקנו צריכים להביע כעס, שברון לב, או את הכמיהה שנוצרה בעקבות הנטישה. העניינים מול אמא הם הישרדותיים יותר, משום שלא יכולנו לשרוד בלעדיה כתינוקות וכילדים. בתרגילים בהם אנו משתמשים, נפתח מרחב הזדמנויות לשחרור ההצמדות לאנרגיה ההורית וכך גם נקטעת העברה דורית. אנו מפתחים את עמוד השדרה האנרגטי הבריא והופכים לחווה ולאדם עצמאי. בסדנת המאסטרים אנו משתמשים בטכניקות NLP, דמיון מודרך, דמיון פעיל, העבודה של ביירון קייטי, מדיטציות אקטיביות, תראפיה באומנויות, פסיכודרמה ובכלים נוספים המתאימים לקבוצה ולפרטים המרכיבים אותה בזמן אמת.
.

התהליך מאוד משחרר. כבר במהלכו מורגש שאיננו עוד מחויבים לחיות מהמקום הישן, המותנה והאוטומטי. ברגע שאנו פוגשים את אותה חוויה ואת אותו ילד פנימי שחווה אותה, מערכת היחסים הפנימית משתנה. חיווטים שניהלו אותנו לעיתים לאורך עשרות שנים, פשוט מתנתקים. הדרך מתחילה באישיות המוכרת והידועה, וממשיכה לעבר החופש והריקות. הקצב אינדיווידואלי ונחווה עוד יותר ככזה בזכות המארג הקבוצתי. היכולת להבחין ולהרגיש שלכל אחד בקבוצה יש את הקצב הבריא לו במורד המחילה… הוא שמאפשר לכל אחד לצעוד בקצב המתאים לו בקבוצה. מכאן נוצר חיבור אותנטי ושינוי משמעותי במארג היחסים האישי ובכח לראות ולקבל גם את האחר ממקום בריא.

 .

כאשר אנו צולחים שוב ושוב את אותם המפגשים, המסע הקבוצתי כמו גם מסע החיים, הופכים להיות רגועים ושלווים. לי זה מרגיש כמו להוריד משא כבד וחסר תכלית שאנו סוחבים. יצירת שלום בבית הפנימי והשלמת המסע של הילד עם ההורים, זהו שורש הריפוי העצמי וזוהי מתנת הרפואה הטובה. ברגע שהאדם מתמודד עם עברו, הוא חופשי להרפות ממנו, ומכאן יכול לבחור להשתמש באנרגיה שהייתה אצורה בסיפוק צרכים רגשיים ובהדחקות, לריפוי והגשמה – וזו בדיוק, אבל בדיוק היא דרך האהבה.
.

*נכתב בהשראת שיחה עם אבא שלי, היום בבוקר.
אבא, תודה
.

ביום שלישי הקרוב 12/10/21 אנו מקיימים ערב פתוח למחזור 30 של סדנת ה- Mastering. סדנת הדגל התהליכית שלנו לריפוי והגשמה. אם מצאתם את עצמכם קוראים את השורות הללו, כנראה שמקומכם עמנו בסדנה – זהו הקישור באתר להרשמה (ע"ב מקום פנוי).
.

חיבוק ללב,

אביב והצוות

אהבתם? העבירו את זה הלאה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp